PDA

View Full Version : The Wall Collaboration!



Loops
10-13-2016, 05:37 PM
Promo's out!
http://loopsbs.deviantart.com/art/The-Wall-Collab-Promo-651568063
http://i.imgur.com/XUiwwe9.png
The Wall Collab!
Concept!
Your stickman wants to climb up a wall,he can succeed or fail,which is up to you,but while doing it,he does it in a unique and creative way!
Rules!
-Don't change the canvas size.
-Don't change the Framerate.
-Only Flash 8 to Flash CS6
-No V-Cam,you can shake the screen,tho,but it must go to it's beginning position
-Minimum length is 5secs,Maximum length is 30secs.
-You may make more than one entry.
-Name all your symbols,I CANNOT Stress this enough!
-If you alter the background,make sure that it stays the same way it did before at the end of your entry.
-PM your entry to me BEFORE the due date!
-Convert everything except sounds into a graphic before sending it to me.
-Your stick must leave the canvas!
-Your stick can be any color you like!
-Be creative!Don't just make him climb the wall in a boring way,make it creative!
-Have Fun!
Side Note:If you don't follow this rules your part wont be accepted,so follow the rules!

Template!(Clickable) (http://www.mediafire.com/file/79sud8qrf99253h/The+Wall+Collab+Template.fla)

Participants!

- = no entry submitted yet
$ = has submitted an entry
? = Might submit something/unsure if they can or not
X = Dropped out
! = has submitted more than one entry

-Loops ($)
-TheOneDoge[RIP] (X)
-TheOrigin ($)
-Creepin_Bro (?)
-S.A. ($)
-Sundown (!)
-TheBestG (!)
-hamnet (-)
-LalaDale (?)
-DemonAero ($)
-Frost10114 (-)
-Abuzz (-)
-Loops & TheBestG (-)
-TheBestG & Frost (-)
-STHOM/Tbone1999(!)
-YouCanNotKnow (-)
-FluttershyKnife (-)
-Polymental (-)
-TESLA_Anims (-)
-FAbreak ($)
-theCrimsonViper (-)
-DarvinBet (-)
-Nathanimations ($)
-Awez ($)
-Euharmonics (-)

PARTS RECIEVED SO FAR:
16

Due Date!
TBA
QnA
Q:Are joints allowed?
Yes

TheOneDoge
10-13-2016, 05:44 PM
Gotta join if I got time, I had to make some cool parts on TeamTDP'S collab on GD :D

Loops
10-13-2016, 05:53 PM
Gotta join if I got time, I had to make some cool parts on TeamTDP'S collab on GD :D

Ok mate,I'll add you to the list as not sure!

TheOrigin
10-13-2016, 05:56 PM
Put me on that participants list boyo.

Creepin_Bro
10-13-2016, 08:22 PM
WE NEED
TO BUILD
A WALL

you know some one was going too, I've just gotten it over with.

any way, put me in coach, I'll do it.

S.A.
10-18-2016, 07:38 AM
Yo I'm in.
Finished it, will PM when Due Date is decided~

Sundown
10-23-2016, 03:25 AM
I'd like to join this, sign me up.

Loops
10-23-2016, 07:21 PM
Yo I'm in.
Finished it, will PM when Due Date is decided~

You can PM it now fam,the reason I haven't put a due date is because I first want enough entries to complete a full collab,I mean,as long as I get atleast 3 mins of animation in total i'm happy af,so send it now if you can.

S.A.
10-24-2016, 02:22 AM
Hmm alright will do, as soon as I add some stuffs that I had missed out before.

Loops
10-25-2016, 03:56 PM
Hmm alright will do, as soon as I add some stuffs that I had missed out before.

Okay mate,do what you want

Pill
10-26-2016, 04:08 AM
Hey im kinda new can you tell me why i have to name all the symbols?

DemonAero
10-27-2016, 12:47 AM
Hey im kinda new can you tell me why i have to name all the symbols?

its cause if no one did there would be 20 "Symbol 1's" so its always just best when in a collab to name it like "[name] sword" or something like that

Loops
10-27-2016, 04:25 PM
Hey im kinda new can you tell me why i have to name all the symbols?

Because it would take me quite a bit of time to rename simbols,so that they wouldn't get mixed up.

TheBestG
10-27-2016, 04:33 PM
Sign me in, joints are allowed?

Loops
10-27-2016, 04:36 PM
Sign me in, joints are allowed?

Yes,and i'll sign you up on the list mate

hamnet
10-27-2016, 10:49 PM
put me in coach.

LalaDale
10-28-2016, 03:48 AM
I'll join, friend!

Actually on a second thought, count me in as not sure.

Pill
10-28-2016, 09:42 AM
Because it would take me quite a bit of time to rename simbols,so that they wouldn't get mixed up.

Can i name it what i want? sorry i'm dumb

Loops
10-28-2016, 03:40 PM
Can i name it what i want? sorry i'm dumb

You're not dumb my fellow,Name it for example: [Your name goes here]_Simbol1
@hamnet
@LalaDale
Added

DemonAero
10-28-2016, 09:49 PM
Can you add me to the list
ive also already completed 1 part

Part 1 (http://sta.sh/01pge744e1nu)

Loops
10-29-2016, 08:47 AM
Can you add me to the list
ive also already completed 1 part

Part 1 (http://sta.sh/01pge744e1nu)
Added you to the list

Frost10114
10-29-2016, 08:14 PM
I'm making a part. count me in.

Abuzz
11-19-2016, 12:07 AM
May I join, I'm not the best but I'm decent

Loops
11-19-2016, 09:23 AM
May I join, I'm not the best but I'm decent

Added you to the list.

Loops
12-02-2016, 09:17 AM
Update:
Sadly,due to him quitting TheOneDoge Dropped out of the collab and animation as a whole,may he find inspiration wherever he goes to.
SA submitted a part!

TheBestG
12-02-2016, 09:47 AM
guess I'll will start doing more entries :^)

Loops
12-02-2016, 05:10 PM
guess I'll will start doing more entries :^)

Nice fam,DM them to me over Discord please,so I'll recieve the notification faster :p

Sundown
12-03-2016, 09:12 AM
it seems like I will make one and have it SUBMITTED to you. Idk what to do in MY part though but i'll have the ENTRY done in no time. Ill dm it TO YOU on discord, don't know why i didn't start on it A WHILE BACK. eh, I'll just start on it. Laters <~

Loops
12-03-2016, 10:51 AM
it seems like I will make one and have it SUBMITTED to you. Idk what to do in MY part though but i'll have the ENTRY done in no time. Ill dm it TO YOU on discord, don't know why i didn't start on it A WHILE BACK. eh, I'll just start on it. Laters <~

k,thx for making me a second part fam

Loops
12-17-2016, 02:51 PM
UPDATE:
PROMO'S OUT!
http://loopsbs.deviantart.com/art/The-Wall-Collab-Promo-651568063

Kasai-
01-21-2017, 06:14 AM
Is this still active or...

S.A.
01-22-2017, 05:44 AM
UPDATE:
PROMO'S OUT!
http://loopsbs.deviantart.com/art/The-Wall-Collab-Promo-651568063

Neat promo, good work!

YouCanNotKnow
01-22-2017, 05:43 PM
I might be able to join. This would be my first real animation so I might take the chance.

(also could you PM me how this would work? again this would be my first real thing)

Loops
01-27-2017, 01:41 PM
ok,i'll add you to the list,and
@SA thanks fam

Person McPerson
02-03-2017, 02:28 AM
I'd like to do this, but i wanna know what PM is...

Private Message. Go to someone's profile and you'll see under their profile pic something like "Send Private Message"

Polymental
02-21-2017, 06:13 PM
Is this still active or not because else I can also make a part or 2 for it.

Loops
02-21-2017, 11:18 PM
Is this still active or not because else I can also make a part or 2 for it.

ok,i'll add you to the list

TESLA_Anims
02-22-2017, 07:07 AM
I wanna join in this so
Name: TESLA_Anims
Chance of completion: 75%

Loops
02-25-2017, 07:56 PM
added you to the list

FAbreak
03-12-2017, 05:07 PM
sent you my part, hope you like

Loops
03-12-2017, 08:11 PM
added ya fam

OmegaAnims
03-13-2017, 01:34 PM
Wish I had flash.

theCrimsonViper
03-13-2017, 01:44 PM
is this still active fam? I'd like to join, but I worry I might not get it done before the due date :(

Loops
03-13-2017, 02:39 PM
is this still active fam? I'd like to join, but I worry I might not get it done before the due date :(

yeah fam it's active,and for now there is no due date so take your time my dude

S.A.
03-14-2017, 12:08 AM
Collab seems to be building up. Cool Cool

DarvinBet
03-28-2017, 04:28 AM
I'll join this cuz look fun

TESLA_Anims
03-28-2017, 04:46 AM
almost done, ill just have to add sfx

DarvinBet
03-28-2017, 06:44 AM
One question. So, Flash CS6 allowed, right?

Loops
03-28-2017, 02:44 PM
yes it is

TESLA_Anims
03-29-2017, 12:08 AM
@Loops ye have discord? cause i cant put my part anywhere on file sharing things, and discord, pretty much send and done, if not then put a question mark on my name there
(P.S Discord is an online chat if you dont know)

Loops
03-29-2017, 02:47 PM
yep i do have a discord,it's @Loops#5784

Nathanimations
05-06-2017, 04:22 PM
I had this sort of idea in my head, but seeing it as a Collab really motivates me to try. Count me in on this collab. (-)

Nathanimations
05-07-2017, 02:58 PM
Hey, I am actually nearly done, I'll probably give it to you tomorrow... Thinking about that.. how will I?

Thanks. :stickpage:

Loops
05-07-2017, 04:10 PM
okay fam

Nathanimations
05-09-2017, 11:50 AM
I finally finished my part for the collab. ^-^


(-Nathanimations ($) )

ThreeA
05-10-2017, 12:34 AM
Should i join?

Loops
05-10-2017, 02:50 PM
sure,if you want to

AwesTube
05-17-2017, 09:45 PM
Yo, I sent you a part out of the blue. Could you check your PMs?

Loops
05-19-2017, 04:45 AM
sorry for not responding been busy with school, so yeah, checked it out fam, gonna update the page now

S.A.
06-21-2017, 10:15 AM
Yo, what's the progress so far?

Loops
06-22-2017, 04:04 PM
got a bunch of parts, but not enough! almost got all necessary parts tho, so it'll come out before november imo (hopefully xd)

Euharmonics
07-04-2017, 11:45 PM
Add me to that LIsT HELL YEaH Boi

Loops
07-05-2017, 04:18 PM
sure! will do.

Euharmonics
07-06-2017, 09:10 AM
Hey Loops, is it fine if I have the character I am animating manipulate the wall?
It returns to it's original state at the end.
I can send a gif/image if I'm being unclear here

Loops
07-14-2017, 05:32 PM
yeah it's ok if you do that my dude

MrRe1gn
07-18-2017, 11:37 AM
No SFX?

TheFancyWaffle
08-14-2018, 08:59 PM
Count me in! I might not be good but I could try :D