PDA

View Full Version : My Corel Photo-Paint Work



Darc
08-21-2008, 08:04 PM
I just got a program called Corel Photo-Paint, which you DO have to pay for.
No, I did not pirate it, my sister's college gets it for free and my sister gave it to me :D. mmkay, so, I'm new with GFX, I've only done a few things. The newest at the top.
If they're too bright, lower the brightness on your computer, cuz they're fine on mine.
Yes, all of these are made in pivot and added effects to.

http://img136.imageshack.us/img136/1394/wtfmo9.jpg
WTF? Blue blox? (http://img136.imageshack.us/img136/1394/wtfmo9.jpg)-The only one that included a backround from paint.
What it looked like before (http://img136.imageshack.us/img136/5381/wthke8.gif)

http://www.filecram.com/files/PS logo extra.jpg
PS Logo (http://www.filecram.com/files/PS logo extra.jpg)
No "Before" pic.

~The~Following~Pic~Was~Requested~By~RABSTAR~

http://img292.imageshack.us/img292/8190/rabstarsiglt7.jpg
Rabstar (http://img292.imageshack.us/img292/8190/rabstarsiglt7.jpg)
What it looked like Before (http://img162.imageshack.us/img162/6207/rabstardj4.gif)

http://img144.imageshack.us/img144/7393/wufighteruf0.jpg
Wu Fighter (http://img144.imageshack.us/img144/7393/wufighteruf0.jpg)
What it looked like Before (http://img391.imageshack.us/img391/4818/wugd2.gif)

http://img144.imageshack.us/img144/5614/skateboardso0.png
Skate (http://img144.imageshack.us/img144/5614/skateboardso0.png)
What it looked like before (http://img144.imageshack.us/img144/4066/skateda6.gif)

RawGreen
08-21-2008, 09:09 PM
These are done exceptionally well, you must have experimented allot. I have Corel Photo-paint8, in fact, I saw this on my way to make a new thread.

There's an artist that uses corel programs, I think you'll like his work:
http://www.itchstudios.com/psg/

btw, here's where I'll be posting my work:
http://rawgreen01.deviantart.com/

I have all the effects and stuff, but you got to know how to control them better, I'm gunna look into it more. thanks for being an inspiration.

Darc
08-22-2008, 06:37 AM
Thanks for the comment.

I use Corel Photo Paint (suite) x4. Yes, I did experiment a lot, I never used any tutorials, except for my friend, who gave me some tips.

BTW: I loved that drawing you did of wakfu or something =D

RawGreen
08-22-2008, 07:26 AM
Thanks for the comment.

I use Corel Photo Paint (suite) x4. Yes, I did experiment a lot, I never used any tutorials, except for my friend, who gave me some tips.

BTW: I loved that drawing you did of wakfu or something =D


btw, if you ever get bored, you should check out their trailers. I like how they mix sound and image to get a neat composition of the two. lol.

this is sorta spam

threassance90
08-22-2008, 09:32 AM
hey, those are some awesome drawing :D, did you guys blur it, oh it's done with a paint software. is the software free?

Darc
08-22-2008, 03:05 PM
I just got a program called Corel Photo-Paint, which you DO have to pay for.

Does that answer your question?

I did a more effects than blurring, also.

Darc
08-24-2008, 03:55 PM
I'm just gonna bump this. My first and only bump in this thread...