PDA

View Full Version : a move the environment physics game



Wartooth
09-23-2008, 12:49 PM
I want to make game that is about movig a ball in a maze sortof thing, but you can only move the environment... It's bassically going to be like a 2D monkey ball... Any ideas? Concept art would be helpful... Any questions.... It's kinda hard to explain but I think you guys can get it...

Features(I will update this when I think of more):

Moving a ball in a maze
Being able to change your ball
Moving objects that you must dodge...
Over 150 mazes
A campaign mode(ideas?)
A compelling storyline(ideas again?)

Raffi
09-24-2008, 10:19 AM
This idea has been made MANY times before, though maybe objects places around the area which move could be a nice idea.


I'll probably help. Depends on how many people actually work with this.

Wartooth
09-24-2008, 10:49 AM
I was thinking that too and help would be appreciated

Wtf
09-24-2008, 12:46 PM
I can make some Arts, just tell me what you want.

Wartooth
09-24-2008, 03:11 PM
Think of whatever you want, it's just going to be concept art for now...

Wtf
09-24-2008, 03:20 PM
Well in that case just take a look at my portfolio. I don't know what you want at all. http://newpie.deviantart.com/gallery/
Is it a ball?
A field? A Background?
What?

Wartooth
09-24-2008, 03:26 PM
Imgine a maze you rotate with a ball on the inside....understand?

Wtf
09-24-2008, 03:27 PM
will it be zoomed in?
do you want the maze and the ball or just the maze, or just the ball?

Wartooth
09-24-2008, 03:30 PM
Nah, it'll be zoomed out... Both would be nice...

Wtf
09-24-2008, 03:34 PM
i suck at doing mazes i just don't have any imagination.
I'll make you a nice ball

Wartooth
09-24-2008, 03:35 PM
that would be real cool... I'm going to update some features I have so far...

Raffi
09-25-2008, 01:45 AM
Maybe you could get jawz to make some music. Or audix. Or schall.

Bonk
09-25-2008, 01:47 AM
http://www.onemorelevel.com/game/spin_the_black_circle

Clips
09-25-2008, 05:39 AM
story!! woo
a small ball that doesnt fit in anywhere after his parents died, he is now finding his way through the maze trying to find life

NO

some drunk wacko ball thats goin thru the world pullin pranks HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA
but seriously the real issue here is that i cant play the game shown above

Wartooth
09-25-2008, 10:12 AM
I am going to make this a sig game probably.... I enjoyed the game above, but I'm going to make one that's more epic... LOL at the stories

Raffi
09-25-2008, 10:43 AM
... why does there need to be a story? Just be a fun little game.

Wartooth
09-25-2008, 10:45 AM
idk, I've never made a game with a story, I guess no story then