PDA

View Full Version : Allstar collab 2 (IT's BACK!)



Drifts
10-21-2008, 12:37 PM
THE ALL STARS COLLAB! (IT's BACK)

http://i344.photobucket.com/albums/p321/Driftsthaman/Picofallstarcollab.jpg

Number 1 had it's success on NewGrounds with a score over 4.0, that's right. And it's back ready to make stickmen popular again. This is number 1
http://www.newgrounds.com/portal/view/446893

Originally made by NegaDrain


This used to be "The Soccer Collab" and it used to be hosted by NegaDrain but due to some events the new host is T4x4R_O*_Hawk2, continuing the collab with some new themes inspired by NegaDrain including the soccer one.
Number 2 is now Made by Drifts and is goin to rock twice as hard!

The Sports Pack made by NegaDrain : http://www.savefile.com/files/1851103

RULES:
Program: Flash, Pivot, EasyToon
FOR PIVOT AND EASYTOON USERS : If you're using a ball make a black circle for your ball of any size, i will then import the .gif into the .fla and place the default ball over it.
FPS: 24
Dimensions: 600x300, (or anything with the same scale, to this put your whole anim in a movie clip.)
Sign Your Animation, and break apart your text [Highlight text box and press CTRL+B Twice]
Name your symbols INCLUDING TWEENS. Such as "Negadrain1" or "Negadrainhead"
When you finish your entry PM me, Drifts the .fla using www.savefile.com (http://www.savefile.com/) (or any other competent file hosting site)
You have to be at least medium beginner in the program you use so when you enter the collab POST AN EXAMPLE ANIMATION.
No maybes
RULE FOR THE SPORTS PACK : You must use the items in the pack if your sport uses them but if the tool isn't in the pack you make it yourself.


Due date : 20th November
You Can Make As Many Entries As You Like
SFX allowed but no music

ENTRANTS:
- = no entry submitted yet
$ = has submitted an entry
$ = has submitted an entry for unused section.
X = Dropped out
Drifts -$
T4x4R_O*_Hawk2 -
(SPP)Rabstar -
(SPP)Sacrifice -
(FA)Akadra -
(SPP)supranova -$
(SL)LilCO2008-
(SL)Blackstickman (Pending)-
(SL)Cobbler -
(SPP)Adrenaline_Rush -
(SPP)Lixu -$
(SPP)Uni-bomber -
(SPP)Raffeh -
(FA)Stone -
(SPP)Pixel -
(SPP)Chunk -
(SPP)Deathwish -
(SPP)M3D -
(SPP)Lolipop -
(SPP).Busted -
(SPP)UT $$
Ahtex!(formerly known as NegaDrain) -
(SPP)Zans -
(SPP)Gyohdon -
(SPP)poppetje3D -
(SPP)NecroticMannequin -
(FA)Softbox - $
(SL)Dark Emperor -
(FA)Malfunction -
(FA)Pluto -$
(SPP)Uppercut-
(SPP)Saha -$
(SPP)Endo-K- $
(FA)Spiffy - $
(FA)Wraz- $
(SPP)Tawnik -

TOTAL COMPLETED ENTRIES: I LOST COUNT :| lol but it's a good amount

Rabstar
10-21-2008, 12:50 PM
I would like to join..
But Am I...lol, I dont think im good enugh!

(If I am, put me as maybe)

Edit: 1st post yay!

And also, urrm...the Sports pack has a blocked url for me!

Drifts
10-21-2008, 12:54 PM
Just try, i'll be the judge of your skill. This collab needs as many people as possible.

Rabstar
10-21-2008, 12:55 PM
Ahhh! Okay!

I Would do this, but the maybe part is, I need an idea, Ill be happy to do a joint, or anything, i just need an idea!

Drifts
10-21-2008, 01:01 PM
Watch number 1, maybe idea's will come from there.

Rabstar
10-21-2008, 01:05 PM
I have! ^^

Anyone wanna joint with me? I am able to use any program..

sacrafice
10-21-2008, 01:06 PM
ill join, EZtoon, and ill prolly do baseball

Drifts
10-21-2008, 01:09 PM
Ok Eztoon and Pivot have sports equiptment exceptions. Scrifice your in, i'll make a sacrifice for you :P

Jousteh
10-21-2008, 01:13 PM
In
EDIT: 20fps, oh no. I'll still give it a shot.

Drifts
10-21-2008, 01:17 PM
sorry meant to be 24 lol

Jousteh
10-21-2008, 01:19 PM
It's ok. It'll be fun to animate with fps that I haven't used to.

sacrafice
10-21-2008, 01:23 PM
you meen youll add my name on the top?

Drifts
10-21-2008, 01:25 PM
why...do you seem suprised? lol

sacrafice
10-21-2008, 01:27 PM
naw, just kinda new to using EZtoon for collabs XD

Drifts
10-21-2008, 02:04 PM
ok thats fine, your entry will be decided after the due date.

-Hawk-
10-21-2008, 02:14 PM
Ooo, yea, NegaDrain will be remembered. lol I don't know if he wants to but anyways, LET'S DO THIS!

Also, if someone's wondering why I passed the collab to another person myself, it's that I am so busy that I would have had to start it in two months and so busy even then that it would take me another couple of months to finish it. I passed it to Drifts because he asked, because he's a friend of NegaDrain (and this is a tribute to NegaDrain) and because he's more awesome than me! lol

Guys, work hard, work good, finish on time, we gotta get a score over 4.00 to make it better than the first one. ;)

Drifts
10-21-2008, 02:20 PM
You took the words right out my mouth lol

supranova
10-21-2008, 05:34 PM
Im in

Need an example?

Drifts
10-22-2008, 03:36 AM
just make the entry and send send send...to me :D

Cizzil
10-22-2008, 06:55 AM
Ill join, might not be good enough, but it will be good practice anyways.

Lixu
10-22-2008, 07:29 AM
I'm in Drifts my man :D

Request
10-22-2008, 07:29 AM
In .

Raffi
10-22-2008, 10:28 AM
You know me.

I'm talking about reliablity, not animation skills. And my reliability is 0.1.

Drifts
10-22-2008, 04:35 PM
In, in, in and in...Yay!

pixel
10-23-2008, 09:05 AM
can I be in :D ?

Drifts
10-23-2008, 09:59 AM
Sure you can, my computer is down so i'll post you up later.

Chunky
10-23-2008, 10:16 AM
Put me down for it. Reliability = 0.00021

Deathwish
10-23-2008, 10:18 AM
I'd like to be in if thats cool?

Drifts
10-23-2008, 10:36 AM
You guiz are in, my liability is 0.125334154 times 100 subtacted by 25 :D

Chunky
10-23-2008, 10:37 AM
You have to divide my reliability by the amount of people entering. :D

M3D
10-23-2008, 10:53 AM
WTF,
I never saw this thread.

Me In Now =0

Edit:
I saw the first one.

Is pivot anims gonna be in this one also?

Edit:
Okay I read it and it said pivot AND EASYTOON.
I are not inners =[
But it does sound good.

Can't wait to see the finished product.
Good luck

Drifts
10-23-2008, 11:54 AM
You have to divide my reliability by the amount of people entering. :D

LOl!

M3D you better join...or else!!

M3D
10-23-2008, 12:18 PM
Okay i'm in.
But the other programs really put me off.
No offense to anyone but most of the pivot, and from what i saw, easytoon section is really dead and no one is really good at it =/

Drifts
10-23-2008, 12:22 PM
just have faith :D

Rabstar
10-23-2008, 01:27 PM
Okay i'm in.
But the other programs really put me off.
No offense to anyone but most of the pivot, and from what i saw, easytoon section is really dead and no one is really good at it =/

Not even me? ): :(

M3D
10-23-2008, 02:05 PM
Okay most of the animators in that section is not good.

Rab your not bad, i would have told you if you were. ;]

Rabstar
10-23-2008, 02:10 PM
^.^

Luvz <3

Drifts...
I might join, but I really badly wanna joint with someone (what is with my obsession with jointing?!?!)

Drifts
10-23-2008, 02:28 PM
Ok join if you please, not all entries will be accepted, according to the numerical numbers in entries, and also according to quality.

Rabstar
10-23-2008, 02:31 PM
Okay..
Time to make this good!
lol..

Anyone, at all, who is decent, wanna joint with me?
I can use any prgram.

Drifts
10-23-2008, 02:32 PM
waddya mean by joint?

M3D
10-23-2008, 03:23 PM
Its where they both work on the same anim.
One animates a bit then sends it to the other to carry on, then they send it back and so on and so forth. Until its finished.

Upps
10-23-2008, 07:48 PM
So ****ing In.

sfi.

pixel
10-24-2008, 09:15 AM
hum. can I submit 2 entries ? ;p

Rabstar
10-24-2008, 09:25 AM
waddya mean by joint?
I do a certain amount of frames, and then send to the other guy, then he does a certain amount of frames, then sends back to me...And on and on, until we finish!

Drifts
10-24-2008, 09:38 AM
lol that sounds complicated, but go ahead rabstar if you can find someone.

UT, in.

Pixel yeah you can.

Rabstar
10-24-2008, 09:40 AM
M3d! Wanna Joint!?!?!?!

M3D
10-24-2008, 10:48 AM
I'm not even 100% sure I wanna do this.

I hate joints too =/
Rab Is it essential that you do a joint to enter this? It is not that hard doing an anim on your own you know.

Drifts I'll keep you posted if I will actually animate something.

Drifts
10-24-2008, 11:35 AM
make it man, you have or i'll bring out the goods.

Rabstar
10-24-2008, 12:30 PM
It is. :P

Im very codopendant...Sorry!

.Busted
10-24-2008, 06:05 PM
In .

Frost
10-24-2008, 07:25 PM
omgomg canz i joinzez?

Upps
10-25-2008, 12:54 AM
I'm done .

Drifts
10-25-2008, 02:03 AM
lolipop in, buster in, got your entry UT thanks

poppetje3D
10-25-2008, 07:02 AM
Can I join? :D
The first one looked Awsome!

Drifts
10-25-2008, 03:31 PM
k, if i don't put your name up dosen't mean you not in, it's just because i'm kinda busy.

Drifts
10-26-2008, 12:13 PM
Yesh i said it!

Ahtex!
10-26-2008, 05:31 PM
If You Dont Let Me In Ill Cry.
;_;

Upps
10-26-2008, 05:35 PM
Can we make more than one ?

Drifts
10-26-2008, 05:38 PM
Yes you can make more than one.

Negadrain, your the founder, how can you not be in it?

Ahtex!
10-26-2008, 06:05 PM
Lol, Thats Why I'd Cry If I wasnt =)
Though Im Not sure If Im Medium Beginner Anymore =Z

-Hawk-
10-26-2008, 06:32 PM
Wow, look who's here. :D

O, and you are at least low intermediate, you just have to get rid of some more of the rust, and since you animate fast that won't be hard. :)

M3D
10-27-2008, 09:54 AM
If I do this, I want it to be done in full body.
Is that okay?

poppetje3D
10-27-2008, 10:05 AM
T4x4R_O*_Hawk2 -
Rabstar -
Sacrifice -
Akadra -
Raffeh -
Stone -
Pixel -
Chunk -
Deathwish -
M3D -
Rabstar -
Lolipop -
Buster -
UT $

Lol

Drifts
10-27-2008, 03:56 PM
yeah thats fine M3D, thanks for pointing that out poppy, i'll fix it later

zans
10-27-2008, 04:27 PM
hey, ill join for flash

allthough i havent been animating that much so put me down as a maybe

Drifts
10-27-2008, 05:46 PM
ok i'll update tommorow

Rabstar
10-27-2008, 10:58 PM
T4x4R_O*_Hawk2 -
Rabstar -
Sacrifice -
Akadra -
Raffeh -
Stone -
Pixel -
Chunk -
Deathwish -
M3D -
Rabstar -
Lolipop -
Buster -
UT $

Lol


aww, U guys love me so much? XD

BUt Im a maybe.

-Hawk-
10-28-2008, 01:06 AM
Drifts, you better send a s***load of invitations until tomorrow. You don't beat 4.00 just like that. ;)

Drifts
10-28-2008, 03:06 AM
lol it's true, this looks like it's gonna be hard.

M3D
10-28-2008, 06:13 AM
http://www.trportfolio.net/upload/view_upload.php?id=645126
This is what I'm working on. Don't worry if I'm showing this now, It will look way different when Ive done this.

Vorpal
10-28-2008, 09:06 AM
Count me in peoples.
Do it.
:D
Pivot.

Rabstar
10-28-2008, 11:10 AM
Necrotic, joint? :P

Gyohdon
10-28-2008, 12:07 PM
Number 1 had it's success on NewGrounds with a score over 4.0, that's right. And it's back ready to make stickmen popular again.


If I do this, I want it to be done in full body.
Is that okay?

I don't think so......

I think I'll join.

Chunky
10-28-2008, 12:28 PM
Ive got a really good idea but im having trouble with the retarded tweens in cs4. :/ So I might not be able to make the best animation ive made.

-Hawk-
10-28-2008, 12:33 PM
About fullbody... my opinion is this should be kept stick. First, Drifts kind of put a challenge to NegaDrain (All Stars Collab 1 organizer) and me (All Stars Collab 1 Compiler) by that, "let's make this better than the first", and having FB in it would make it unfair for us. :heh: But, hey, your decision Drifts, FB brings huge scores with it, especially realistic style as M3D's. :)

Jousteh
10-28-2008, 02:11 PM
Do I have to use the sports pack, or I can make my own?

Drifts
10-28-2008, 05:21 PM
Well the full body start you made actually looks good, but many people disagree M3D, i suggest you make 2 entries, both stick and FB.

For Joust, we highly recommend you use the sports pack, but in certain occasions, if it dosen't fit your animation you may be excused.

M3D
10-28-2008, 05:45 PM
Well the full body start you made actually looks good, but many people disagree M3D, i suggest you make 2 entries, both stick and FB.

For Joust, we highly recommend you use the sports pack, but in certain occasions, if it dosen't fit your animation you may be excused.

whats the deadline for all the anims to be in?

Drifts
10-28-2008, 07:35 PM
15th november, but i'm planning to extend because i don't think its long enough.
But don't take advantage of the due date.

supranova
10-28-2008, 09:15 PM
15th november, but i'm planning to extend because i don't think its long enough.
But don't take advantage of the due date.

Please, do. I just started today and, judging by my progress, its going to take a while.

BTW, im not using the sports pack (Doing Football, as in throw, pass touchdown). Hopefully thats not a problem, but I can change it if need be.

Drifts
10-30-2008, 03:02 PM
I'll see the outcome of the animation when you finish.

Ok this has bbeen update, and 'll try my best to update the thread as regularly as i can.

-Hawk-
11-01-2008, 05:45 AM
How's it going with your animations guys ?

Raffi
11-01-2008, 07:34 AM
You might already know I'm rather busy, but I'll try and find some time to make my entry.

Lixu
11-01-2008, 09:27 AM
How's it going with your animations guys ?

Why do you care?

-Hawk-
11-01-2008, 12:15 PM
Because I'm in the collab myself and because Drifts is trying to beat the score of the previous one, which I happen to have hosted. Stop posting just to increase your count and instead give a proper answer to my question.

Mesmay
11-01-2008, 02:32 PM
1 - 0


:/

Drifts
11-01-2008, 03:11 PM
Ok all participants should have recieved a pm from me, please take this collab srsly, because i would like it to be succesful.

Chunky
11-02-2008, 08:25 AM
Im trying but lawd im having trouble keeping concentration. Don't count on my entry. (Not to say that im out, just saying I might not get it done)

poppetje3D
11-02-2008, 12:45 PM
How's it going with your animations guys ?
muaah... :/ .

Lixu
11-02-2008, 12:57 PM
Because I'm in the collab myself and because Drifts is trying to beat the score of the previous one, which I happen to have hosted. Stop posting just to increase your count and instead give a proper answer to my question.

Blah blah blah shut up, I don't care about my post count.

poppetje3D
11-02-2008, 01:19 PM
ehm. could i edit my pivot in flash?
But not put the ball in.
( lazy uuh! :O )

Drifts
11-02-2008, 01:19 PM
No fighting in this thread please.

Raffi
11-02-2008, 01:26 PM
Lixu.


STFU .

Jousteh
11-03-2008, 01:02 PM
Aww... crap. Sorry Drifts, but I have to drop out. ;-;

Drifts
11-04-2008, 11:31 AM
nooo! of all people i would've wanted you to make an entry...ok no prob.

poppetje3D
11-04-2008, 12:30 PM
ehm. could i edit my pivot in flash?
But not put the ball in.
Hello ...

Chunky
11-04-2008, 12:32 PM
Hello ...

Guy just make it in flash its not that hard.

poppetje3D
11-04-2008, 12:33 PM
i am bettar in pivot. i just edit ...

Chunky
11-04-2008, 12:35 PM
Pivots pivot no matter what you edit it in. It just has that look.

Ahtex!
11-04-2008, 01:18 PM
sorry man, i'm gonna have to drop out =(
life's getting a bit hectic and stuff...

I don't know though i may be able to make something before the due date
but don't count on it =(

sorry...

-Hawk-
11-05-2008, 02:43 AM
Too bad... >_>

Upps
11-05-2008, 10:21 PM
Snap, our back bone is snaped now.

Drifts
11-06-2008, 07:33 AM
lol WAHHH!?

@_@

supranova
11-07-2008, 03:48 PM
Done and PM'ed.

Drifts
11-07-2008, 04:03 PM
Got your entry, and thank you, thread will be updated soon.

p.s: Supranova's entry is flipping Pwnage, you guys have to step up your game to reach his level lol.

supranova
11-07-2008, 05:43 PM
Got your entry, and thank you, thread will be updated soon.

p.s: Supranova's entry is flipping Pwnage, you guys have to step up your game to reach his level lol.

Thanks, I feel special :3.

uppercut
11-08-2008, 01:43 AM
yo ill join if all places arent taken

Drifts
11-08-2008, 02:49 PM
You can join Uppercut, we have unlimited spaces. Plus your anims own.

-Hawk-
11-10-2008, 02:09 AM
Any sign of activity around here ?

Rabstar
11-10-2008, 06:53 AM
Drifts. I dont think I'm good enough, soo...urr..I cant participate in it.. :(
sorry.

Drifts
11-10-2008, 07:34 AM
sign of failure, thats what happens when we give up

Rabstar
11-10-2008, 09:35 AM
sign of failure, thats what happens when we give up
I know :( Sorry mate.

-Hawk-
11-10-2008, 02:54 PM
Drifts, matey, announce more people. Don't be shy. >_> Announce every single stick animator you know or not know personally.

Cizzil
11-10-2008, 07:33 PM
I have to drop out too, sorry drifts, i thought i would be better by now. :(

-Hawk-
11-11-2008, 11:26 AM
God, you guys show some respect, it's his first collab, and besides he's continuing a great series. DON'T YOU WANT TO BE IN AN EPIC SERIES OF COLLABORATIONS?!

Drifts
11-11-2008, 12:09 PM
._.

It's not about being super awesome, it's about well making a collabortion together showing unity and effort. But if you want to drop out then fair enough, this collab is still goin on, and i know people are still making entries.

unique
11-11-2008, 10:46 PM
Are entries still open?
i just downloaded flash again.
;-;

Drifts
11-12-2008, 02:14 AM
If you can whip something unique up lol, then yeah it is.

unique
11-12-2008, 08:31 AM
Sure, i guess.
been mega-long since i've started animating again.

colt love
11-13-2008, 11:27 AM
hey i still got some time right?
well ill have a shot put my down as a mybe cos im not sure if i will get one in or not

poppetje3D
11-14-2008, 06:51 AM
Aagh Dammit forgot to animate.
I am almost finished.

Drifts
11-14-2008, 12:48 PM
ok, just try get it in, i might make an extension, but at the moment i'm make the collab now, so get your parts in.

dawG
11-14-2008, 03:17 PM
I'm in .

-Hawk-
11-14-2008, 03:40 PM
Only 5 parts in eh ? I'm still working on mine. Unfortunately I didn't have a free computer this evening, my sister "needed it for something important" X( It's so annoying because I have so few minutes... I hope I'll be done until... the end of this month ? :| Also I have a pretty bad lack of will... when you have 15 minutes it's hard to sacrifice them for 5 frames of animation. :| Anyway, I'll try my best, sorry for being a nerd.

Lixu
11-15-2008, 06:34 AM
Give me a $ because I r finished.

Saha
11-15-2008, 07:06 AM
I'm in... Drifts, I'll send you the part.

Drifts
11-15-2008, 10:06 AM
i got more parts sent, i just need to re-edit the first post

Saha
11-15-2008, 09:06 PM
I'm done! I had lots of fun doing it.

Request
11-15-2008, 09:21 PM
I forgot about this.

i will start now.

Endo-K
11-17-2008, 02:30 AM
Alright, finished yall. Add me to the list, gimme some dosh, and check your pms.

Drifts
11-17-2008, 07:55 AM
lol ya ya Endo :)

-Hawk-
11-19-2008, 01:20 AM
Hey guys, I just heard... nothing... Why ? Come on you guys, finish your entries. I'm not really working on mine because I don't have time but yea... Extension or... I have to finish tonight ?

poppetje3D
11-19-2008, 11:16 AM
yarr i finished it! ;)

-Hawk-
11-21-2008, 10:27 AM
So there are... 12 entries done?

P.S. : Still working on mine. It's Friday night so I should be able to finish today.

Drifts
11-21-2008, 01:02 PM
Actually theres a bit more, i just haven't got all of them entries together.

P.S : CAN ALL PEOPLE WHO ENTERED PLEASE RESEND THERE ENTRIES!! THANK YOU

-Hawk-
11-22-2008, 02:55 AM
1. I just finished and PMd you my entry.
2. What the hell happened to everyone's entries? How did you lose them?

Drifts
11-22-2008, 10:47 AM
My interney was messed up, meaning i had to reboot my copmputer, so all my files were deleted >_<

Rabstar
11-22-2008, 10:48 AM
damn, that musta sucked..

Anyway, I most prolly be able to do an animation, if I get an idea for this collab.

Drifts
11-22-2008, 10:51 AM
Rabstar there is no extension, but if you're able to send an entry before i finish collaborating the entries, then you can be added.

poppetje3D
11-22-2008, 01:16 PM
Wen is it up?
do you think?

Drifts
11-22-2008, 03:08 PM
i dunno yet, the only thing pulling me back now is the right song.

Etch
11-23-2008, 07:22 PM
I'm going to try to make something sexy for this.

>_>

-Hawk-
11-24-2008, 02:02 AM
Rabstar there is no extension, but if you're able to send an entry before i finish collaborating the entries, then you can be added.

Whats wrong with you?! >_< Don't end it! There are lots of people that still want to make entries. HAVE PATIENCE! After you finish compiling everything you should just wait for the people still working to finish as well.

Drifts
11-24-2008, 06:03 AM
lol yesh NO EXTENTION!! naaa just JOKING!

i'm just saying make an entry and pm it to me, lucky for you guys i'm still trying to get the right song for it.

-Hawk-
11-24-2008, 11:32 AM
Erm... ok... that sounds... well... relatively good I guess. >_>

Drifts
11-24-2008, 02:52 PM
lol why thank you

Tawnik
11-28-2008, 06:13 AM
Can I be added on the first page please? :D

and can I do more than one entry? (I know I asked you before but I've forgotten what you said :D)

Drifts
11-28-2008, 08:25 AM
no prob, send the fla of the entry you showed me before.

-Hawk-
11-30-2008, 03:10 AM
Update front page dood. I sent you an entry didn't I? >_>

poppetje3D
11-30-2008, 05:09 AM
Update front page dood. I sent you an entry didn't I? >_>

I did to , a week ago...
He just forget it always

Drifts
11-30-2008, 11:37 AM
i don't forget, i'm just very busy.

-Hawk-
12-04-2008, 12:10 AM
Are you guys letting this die? >_>

poppetje3D
12-04-2008, 08:15 AM
Dude i am just waiting till Drift finished this collab.

Upps
12-06-2008, 05:50 PM
Bump.

How long do you think this might take ?

-Hawk-
12-07-2008, 12:21 AM
As long as Drifts gets the guts to PM some epics to enter lol :P

Tawnik
12-11-2008, 02:08 PM
Drifts you have to complete it !!!! :)

Drifts
12-11-2008, 04:54 PM
lol don't worry i'm compiling now, it's just i had a lot of stuff too do.

Tawnik
12-22-2008, 05:37 AM
Really ? :D

Saha
12-23-2008, 05:45 AM
Drifts, so there will be winners? I'm pretty sure I wont be in. If I wont, please, pm the link to the anim I submitted.

Tawnik
12-26-2008, 08:27 AM
bump .