PDA

View Full Version : fullbody attempt



Tchau
06-15-2012, 07:37 AM
Hey, here's my first real attempt at FB.

http://www.fileize.com/view/ba0a34dd-e97/

I'll try to make him spin later, but C&C that for now, please.

EDIT
http://www.fileize.com/view/04b8d935-52c/

walksmanknight
06-15-2012, 07:42 AM
thats cool

Drone
06-15-2012, 07:43 AM
KANEDAAAAAA
that movie was amazing

dabigE13
06-15-2012, 07:46 AM
it looks like his brain is trying to like come out of his skull or something! i think this is cuz the back of his head didnt move! so it just looked like his head was growing! when he leaned his head and brought his chin to his neck, the back of his head shouldve come with the rest of him! :)

Tchau
06-15-2012, 07:51 AM
KANEDAAAAAA
that movie was amazing

Surprisingly you are the first one who ever commented on the forehea- I mean... those similarities.


it looks like his brain is trying to like come out of his skull or something! i think this is cuz the back of his head didnt move! so it just looked like his head was growing! when he leaned his head and brought his chin to his neck, the back of his head shouldve come with the rest of him! :)

Thanks, perhaps that's because I didn't keep track of his head under all the hair. Will be more cautious next time.

therevenant
06-15-2012, 10:12 AM
lol drone, i've noticed it too :D
however, i agree with dabig, also i think his ear spin abit too much.
except that, it's really good O_O

˛˛Damilox˛˛
06-15-2012, 11:28 AM
yeah i agree with dabig, and his eyebrows are looking like they're growing too.. tho it must've been hard to draw all that .

Tchau
06-15-2012, 05:47 PM
bump, now he turns around a bit

http://www.fileize.com/view/04b8d935-52c/

therevenant
06-16-2012, 04:04 AM
nice but his left eye is... strange, it make him look dumb

acb
06-16-2012, 12:01 PM
All the parts of his face turn in their own way, and his head stretches out a bit, also the head is a bit narrow. but its good, I like.

kymjaga
06-16-2012, 03:37 PM
fuck you guys!

that was awsome the shading was maintained and most of the proportions were correct

the "brain wanting to pop out" is just an illusion because you didnt tilt the hair like you did the body

the eyebrow BARELY grew

the ears stopping after everything else added interest imo

the human eye looks like that naturally to keep both focused in the same direction

Good job

Apexy
06-17-2012, 12:02 PM
On the edit, his face like completely changes lol, might wanna try and fix that. I like the animation, tho. :)

˛˛Damilox˛˛
06-17-2012, 03:30 PM
i like mosly the details on the face, and the smoothness .

danick
06-17-2012, 03:31 PM
Awesomely well shaded

lilg742ster
06-22-2012, 12:27 AM
Hey can you help out with this since your a perfect full body animator: http://forums.stickpage.com/showthread.php?38360-Anime-Show

Fay57
06-23-2012, 03:41 AM
o_o
prety cool

Zoebe
06-23-2012, 04:00 AM
Like the edit. The only thing was the eye right eye was to far over.

RawGreen
06-23-2012, 05:21 AM
Nice, but doing something a bit simpler will make it so you can get improvement while making time.

What I mean is if you make something that's a little bit more sketched out, you can save yourself time while still improving.

Where as this is more practice towards finishing up a scene,
And can be put off until later when all the basics are polished out.

Critique:
His ear turns too far on the head tilt.
As well, the rest of the head visibly has trouble following the front of the face and jaw, thus stretching.
His left eye(right eye from our perspective) doesn't move with the skull when he turns

I do say though, I like that hair.