PDA

View Full Version : How to train MICRO



Azxc
01-19-2013, 04:47 AM
As everyone says, the micro skill separate pros and noobs
So, Tec has an AWESOME micro training website:
http://www.tetrisfriends.com/games/Survival/game.php

lol, have fun on the training

_Ai_
01-19-2013, 07:31 AM
....Does Tetris really improve your micro?
(Got to Level 4 only)

DragonFrost
01-19-2013, 08:00 AM
T.T I don't understand either.

FailingAtFailing
01-19-2013, 08:09 AM
Does Tetris really help? You only really focus on one thing at a time.

WyzDM
01-19-2013, 09:45 AM
Tetris is a great game. You need a lot of quick reflexes and there's more to it than you think. I forgot this was survival, and was surprised to see it keep going after 15 and I started to panic (marathon mode only goes to wave 15).

xvdaemonicxv
01-20-2013, 07:14 AM
Hey WyzDM, Check your inbox plz :).

And uh.. on the subject of how to train micro.. the best way to do it is just play games and keep your fingers moving :p

PsychoticCheez
01-20-2013, 07:18 AM
.. the best way to do it is just play games and keep your fingers moving :p


Does Tetris really help? You only really focus on one thing at a time.

Who knows, nevertheless it's a fun game. The above statement is completely wrong though.

World's fastest tetris player (2 minute video):

http://www.youtube.com/watch?v=gbyCSFrrcsM
Watch it, then tell me he's just focusing on one thing at a time.

DragonFrost
01-20-2013, 08:07 AM
I can't even get past lvl 1 on tetris :(

3FFA
01-20-2013, 04:45 PM
Lol Tec's replays have Tetris commercials. Play Tetris- Get over 300APM Like Tec!

_Ai_
01-20-2013, 11:56 PM
Then.... is level 4 good? (first time playing, actually)

WyzDM
01-21-2013, 12:02 AM
Then.... is level 4 good? (first time playing, actually)

For first time, not bad at all.

_Ai_
01-21-2013, 12:17 AM
Yay! Thanks....
I should practice?

Azxc
01-21-2013, 02:22 AM
I reached level 5 lol....
we should practice :)

DragonFrost
01-21-2013, 06:57 AM
I REACHED LEVEL 1!!! Should I practice?:confused:

Tecness2
01-21-2013, 09:31 AM
Just wait until you all reach the bonus level...It's hell.

FailingAtFailing
01-21-2013, 02:06 PM
Well, I decided to try this and I got to level 5, woo!

Xate
01-22-2013, 03:19 AM
Level 4 for me... DAMN SO CLOSE!ONLY 3 LINES LEFT FOR LEVEL 5 FUUUUUUU!

_Ai_
01-22-2013, 03:22 AM
Level 4 for me... DAMN SO CLOSE!ONLY 3 LINES LEFT FOR LEVEL 5 FUUUUUUU!

Wait, how do you know you're gonna level up?

Azxc
01-22-2013, 06:17 AM
I reached level 6 27 rows now!
Improving micro :D

DragonFrost
01-22-2013, 07:16 AM
... Second time I tried, got to level 2 :D

WyzDM
01-22-2013, 10:39 AM
Yay! Thanks....
I should practice?


I reached level 5 lol....
we should practice :)


Well, I decided to try this and I got to level 5, woo!


Level 4 for me... DAMN SO CLOSE!ONLY 3 LINES LEFT FOR LEVEL 5 FUUUUUUU!

Keep it going.


I REACHED LEVEL 1!!! Should I practice?:confused:

... Second time I tried, got to level 2 :D

Oh fr0st...

DragonFrost
01-22-2013, 05:34 PM
Isn't level 2 good for my second time? :p

Tecness2
01-22-2013, 07:38 PM
http://youtu.be/dfTYdZxO4vo
Ima just leave this here.

WyzDM
01-22-2013, 07:40 PM
http://youtu.be/dfTYdZxO4vo
Ima just leave this here.

Impressive. Good work Tec.

DragonFrost
01-22-2013, 07:51 PM
Tec's Tetris.. LOL

FailingAtFailing
01-22-2013, 08:16 PM
http://youtu.be/dfTYdZxO4vo
Ima just leave this here.

LOL it's blocked in my country (Canada)

Tecness2
01-22-2013, 08:20 PM
LOL it's blocked in my country (Canada)
...But....I'm in Canada.....
Edit: Try now.

FailingAtFailing
01-22-2013, 08:22 PM
...But....I'm in Canada.....
Edit: Try now.

AY!!! It works now!

EDIT: Wow, that's pretty awesome.
When I saw the bonus level, this was my reaction:

http://i.qkme.me/3pl96g.jpg

DragonFrost
01-22-2013, 08:22 PM
Meh. Blocked for me too (Canada too), at least a while ago. What's WMG?

Tecness2
01-22-2013, 08:23 PM
Stupid Billy Talent. One of the songs (Thankfully, the end song, that gets cut off) apparently didn't like Canada.

Xate
01-22-2013, 10:44 PM
I'm from Vietnam and it's also blocked. T-T