StickPage Spring Animation Competition - For Glory: eSports - $5,000 in prizes, 15 placements, $1,500 first prize!
BEGINNER'S StickPage Spring Animation Competition - Unconventional Weapons - $1,000 in prizes!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: Unrust RHG Quickie

  1. #1
    Junior Member danickname's Avatar
    Join Date
    Jan 2014
    Posts
    23

    Unrust RHG Quickie

    Hey all, longtime lurker here to present an open challenge. Though I guess challenge isn't exactly the right word. I've been pretty absent from animating for a fairly long amount of time now, but I decided to come back. I have my heart set on animating a tryout for this clan, so I'm busying myself with practice and demos at the moment. I'd love to have a quick, clean RHG Battle with someone if only to shake off some of that rust. Plus, with how inactive the Battle Zone seems to have been recently, I think a short (<1 minute) tune-up battle would benefit everyone! So, what do you guys say? Is anyone up for an official/unofficial unrust bout?

    Oh, yeah, have my character and latest practice anim for reference:
    Last edited by danickname; 05-23-2017 at 10:31 AM.

  2. #2
    Heir of mediocrity Xyskal's Avatar
    Join Date
    Jul 2015
    Location
    The core of Pluto.
    Posts
    1,513
    The Poses for his punches and kicks could be exaggerated a bit more to make them more believable. And that flip could have used more buildup. The stumble wasn't really a stumble, he just kinda landed normally and fell over.

    And if this were timed differently, I would take you on for a unofficial battle, but I have a prior engagement. If you're still free when that ends, I'll have an unofficial battle with ya.


    Spoiler for my favorite quote on this entire website.:





    Spoiler for support:

  3. #3
    Animator/YouTuber/Gamer MrRe1gn's Avatar
    Join Date
    May 2017
    Location
    Malaysia
    Posts
    106
    Quote Originally Posted by Xyskal View Post
    The Poses for his punches and kicks could be exaggerated a bit more to make them more believable. And that flip could have used more buildup. The stumble wasn't really a stumble, he just kinda landed normally and fell over.

    And if this were timed differently, I would take you on for a unofficial battle, but I have a prior engagement. If you're still free when that ends, I'll have an unofficial battle with ya.

    He's using Pivot...

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    2,337
    Not sure if you were being intentional or not, but I like the sliding of his feet on the ground.

  5. #5
    Heir of mediocrity Xyskal's Avatar
    Join Date
    Jul 2015
    Location
    The core of Pluto.
    Posts
    1,513
    Quote Originally Posted by MrRe1gn View Post
    He's using Pivot...
    And?


    Spoiler for my favorite quote on this entire website.:





    Spoiler for support:

  6. #6
    Animator/YouTuber/Gamer MrRe1gn's Avatar
    Join Date
    May 2017
    Location
    Malaysia
    Posts
    106
    Quote Originally Posted by Xyskal View Post
    And?
    Man, I thought you've already know it....you see, even tho Pivot is easy to use, you can't do in-between, and you gotta continue with the frameplus, it's hard to move everything in 1 frame.Not like flash, you can draw the legs first, then the other, it even got layers...hope you know what I mean, no offence btw...

  7. #7
    Senior Member S.A.'s Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    India
    Posts
    942
    Quote Originally Posted by MrRe1gn View Post
    Man, I thought you've already know it....you see, even tho Pivot is easy to use, you can't do in-between, and you gotta continue with the frameplus, it's hard to move everything in 1 frame.Not like flash, you can draw the legs first, then the other, it even got layers...hope you know what I mean, no offence btw...
    Spoiler for stuff:

    That was made in Pivot so, it actually can be done.
    (btw don't be scared to voice your opinion man, lol)


    And danickname, I think I'll take up the challenge. As long as it's below 1 minute, for my current circumstances it seems doable.
    ⇑ By, Zero.
    🔥The Lighter of TOXIGEN🔥
    'tis the one and only
    Agmus Flames

  8. #8
    Animator/YouTuber/Gamer MrRe1gn's Avatar
    Join Date
    May 2017
    Location
    Malaysia
    Posts
    106
    Quote Originally Posted by S.A. View Post
    btw don't be scared to voice your opinion man, lol
    I don't want to lose a friend.....

  9. #9
    Senior Member S.A.'s Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    India
    Posts
    942
    Quote Originally Posted by MrRe1gn View Post
    I don't want to lose a friend.....
    You keep a friend by voicing your opinion.

    To keep this post relevant now, danickname (lol) what's going to be the premise for the fight? The theme etc.?
    ⇑ By, Zero.
    🔥The Lighter of TOXIGEN🔥
    'tis the one and only
    Agmus Flames

  10. #10
    Animator/YouTuber/Gamer MrRe1gn's Avatar
    Join Date
    May 2017
    Location
    Malaysia
    Posts
    106
    I mean.....
    nevermind lah...

Page 1 of 2 12 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •